Klantenservice

Vragen over bestellen

  • Moet ik een account aanmaken om te kunnen bestellen?

    Nee dat hoeft niet, tijdens het afronden van de bestelling kun je een account aanmaken of zonder account bestellen. Met een account kun je van meer opties gebruik kunt maken na het plaatsen van je bestelling. Zo kun je je bestelhistorie inzien, facturen downloaden of een retournering in gang zetten.

  • Wat gebeurt er als een product uit mijn bestelling niet op voorraad is?

    Als een product niet op voorraad is wordt deze later geleverd. We stellen je hiervan zo snel mogelijk op de hoogte. Het kan ook voorkomen dat je meerdere producten hebt besteld en er een of meerdere product(en) niet op voorraad zijn. Alle producten die we wel op voorraad hebben versturen we dan direct.

    Doorgaans handelen we de meeste naleveringen binnen een week af. Natuurlijk kunnen we ook altijd je bestelling aanpassen naar een ander product of je het geld hiervan terugbetalen.

  • Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?

    Bij alle producten staat duidelijk aangegeven of het op voorraad is. Onder het product vind je de leverstatus.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

    Je kunt je wachtwoord eenvoudig opnieuw opvragen.
    Je doet dit door hier te klikken.

    Er wordt je gevraagd het e-mail adres van je account in te voeren en je ontvangt dan binnen enkele minuten een e-mail met een nieuw wachtwoord om in te loggen. We adviseren je dit wachtwoord te wijzigen nadat je bent ingelogd.

  • Ik heb een bestelling geplaatst maar wil deze eigenlijk annuleren voordat hij verzonden wordt, kan dit?

    Wanneer je je bedenkt na het plaatsen van je bestelling dien je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Is het product reeds verzonden dan kunnen we hem helaas niet meer tegenhouden, je kunt dan je bestelling na ontvangst retourneren.

  • Mag ik mijn bestelling retourneren?

    Op je bestelling heb je een zichttermijn van maar liefst 14 dagen!

    Zo kun je het product goed beoordelen en besluiten of je deze wilt houden. Is het product niet naar wens dan retourneer je deze naar ons.

    De verzendkosten voor het retourneren draag je zelf. Na ontvangst ontvang je het aankoopbedrag (inclusief de eventuele initiële verzendkosten) zo snel mogelijk maar altijd binnen 14 dagen retour op je rekening.

  • Wanneer verstrijkt de zichttermijn?

    De zichttermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je de bestelling ontvangen hebt.

  • Wat zijn de spelregels van de zichttermijn?

    Je mag het product uit de verpakking halen en passen maar niet in gebruik nemen. We kunnen producten enkel accepteren als deze in nieuwstaat en ongebruikt zijn. Ook de verpakking moet onbeschadigd zijn. Open een verpakking dus voorzichtig en scheur deze niet open.

Vragen over betalen

  • Hoe kan ik betalen?

    We bieden alle bekende betaalmogelijkheden aan, je kunt met de volgende methoden betalen:

    - Achteraf betaling
    - Creditcard
    - Debitcard
    - iDEAL
    - Giropay
    - MisterCash
    - Paypal
    - Vooruit betaling per bank

  • Met welke creditcards kan ik betalen?

    We accepteren de volgende creditcards:

    - Mastercard
    - VISA
    - American Express (transactiekosten)

  • Wat zijn de gegevens van jullie bankrekening voor een bankoverboeking?

    Vermeld bij een bank overboeking je unieke transactiecode deze wordt per email verstuurd.

  • Kan ik ook achteraf betalen?

    Ja dit is mogelijk zowel voor particulieren als voor bedrijven.

    Je kiest hiervoor de optie achteraf betalen bij het betalingsscherm. Om achteraf te kunnen betalen worden je gegevens automatisch gecontroleerd door ons systeem, voer de gevraagde gegevens dan ook correct in voor een goede afhandeling. Geeft het systeem aan dat je niet achteraf mag betalen dan verzoeken we je een andere betaalmethode te selecteren.

    Om achteraf te kunnen betalen hebben we je geboortedatum nodig, deze vul je op de betaalpagina. Doe dit als volgt:
    DD-MM-JJJJ

    Dus als je op 1 januari 1995 geboren bent vul je in: 01-01-1995.

  • Ik heb een onderneming uit Belgie of een ander europees land en wil graag de BTW verlegd hebben, kan dat?

    Indien je onderneming over een geldig BTW nummer beschikt kunnen wij een factuur zonder BTW opstellen. Voer hiervoor je BTW nummer in bij het betaalscherm nadat je het juiste land hebt geselecteerd en de adres gegevens hebt ingevuld.
    De BTW zal hierna verlegd worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor de BTW aangifte in je eigen land.

  • Het betalen is mislukt, wat nu?

    Wanneer er tijdens het betaaltraject iets verkeerd gaat (bankpas niet bij de hand, verkeerde TAN-code, etc.) kan de betaling mislukken. Blijft je order daardoor op de betaling hangen dan ontvang je van ons automatisch een e-mail om je betaling alsnog af te ronden.

    Is de order tijdens het bestellen geannuleerd dan kun je het beste een nieuwe bestelling plaatsen. De eerder geplaatste, mislukte bestelling zullen wij dan niet in behandeling nemen.

  • Ik heb per ongeluk een dubbele bestelling geplaatst, wat nu?

    Wanneer de betaling van een bestelling mislukt en je een nieuwe order hebt geplaatst beschouwen wij de eerdere bestelling als geanuleerd. Je ontvangt niet twee maal dezelfde bestelling en we zullen je uiteraard niet verplichten tot het betalen van de mislukte bestelling.

    Heb je eenzelfde bestelling twee keer geplaatst en betaald neem dan even contact met ons op, wij zullen hem dan indien mogelijk tegenhouden voor verzending en terugbetalen.

  • Zijn de prijzen van de producten inclusief belasting?

    Ja, alle getoonde prijzen zijn inclusief het geldende BTW tarief.

  • Kan ik een acceptgiro ontvangen bij mijn bestelling?

    Nee, wij bieden geen acceptgiro aan.

Vragen over verzenden

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij het bepalen van de verzendkosten maken wij een onderscheid tussen Nederland en België.

    Nederland
    Standaard verzending
    Voor bestellingen tot €100,- brengen wij € 3,99 verzendkosten in rekening. Bestel je voor meer dan €100,- dan versturen wij je bestelling gratis!


    België
    Standaard verzending
    Voor bestellingen tot €100,- brengen wij € 4,99 verzendkosten in rekening. Bestel je voor meer dan €100,- dan versturen wij je bestelling gratis!


  • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

    Bestellingen worden per brief en pakketpost verzonden, tussen beide is een verschil in volgbaarheid.

    Briefpost:
    Is jouw bestelling per briefpost verzonden dan kun je de bestelling niet volgen, je krijgt een mail zodra de bestelling is verzonden. Is je bestelling voor 21.30u. geplaatst en betaald en is het product voorradig, dan wordt deze dezelfde dag verzonden. In de regel wordt briefpost de volgende dag geleverd, soms kan dit helaas wel wat langer duren. Voor een zending buiten Nederland maar binnen Europa geldt dat briefpost er drie tot vijf werkdagen over kan doen.

    Pakketpost:
    Indien jouw bestelling per pakketpost wordt verzonden, ontvang je van ons een e-mail met daarin de track and trace code. Met deze code kun je het pakket volgen op de PostNL website. Pakketpost wordt de volgende dag geleverd (m.u.v. zondag), voor landen buiten Nederland geldt een langere leveringstermijn.

  • Wanneer mag ik mijn bestelling verwachten?

    Bestellingen worden bij MobileMango op werkdagen verwerkt tot 22:00u! In het onderstaande schema kun je voor Nederland zien wanneer een bestelling verzonden wordt.

    Houd er ten alle tijde rekening mee dat er vertragingen kunnen optreden in het bezorgproces.Een bestelling komt niet per definitie direct de volgende dag aan. Wij zullen er echter wel alles aan doen om de bestellingen direct te verzenden, helaas kunnen we geen invloed uitoefenen op de vervoerder.

  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn besteling ontvang?

    Wanneer je bestelling op een werkdag voor 22:00 besteld en betaald is en het product op voorraad is, dan wordt deze dezelfde dag verzonden. De bestelling wordt middels PostNL verzonden.

    Nederland:
    een werkdag


    België:
    een werkdag

  • Hoe wordt mijn bestelling verzonden?

    Alle bestellingen worden zorgvuldig verpakt in luchtkussen enveloppen, brievenbusdozen of als een pakket. Wij dragen er zorg voor dat jouw bestelling je in goede staat bereikt. Wij versturen de post stukken per buspost of als pakketpost.

  • Kan ik een product naar een ander afleveradres sturen zonder dat de ontvanger de prijs ziet?

    Ja, dat kan. De factuur wordt standaard per e-mail verzonden. Bij de levering is een pakbon gevoegd, hier staan geen prijzen op. De ontvanger zal dus niet zien wat de waarde van de levering is maar kan de bestelling wel controleren met de pakbon en zien wie de afzender is.

Vragen over retourneren

  • Wanneer mag ik een artikel retourneren?

    Je mag een bestelling binnen 14 dagen na ontvangst herroepen en aan ons retourneren. Voor het retourneren heb je na de herroeping 14 dagen de tijd. Je hebt dus in totaal 28 dagen de tijd om je product te retourneren mits je binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling daar melding van hebt gemaakt. Je kunt dit doen per telefoon of per e-mail.
    Je mag een product naar ons retourneren indien dit in nieuwstaat is en zich in de originele onbeschadigde verpakking (tenzij niet mogelijk) bevindt. Gelieve geen plakband of dergelijke gebruiken om de verpakking van het product zelf weer af te sluiten. Het is uiteraard mogelijk het product te testen zoals dit ook in een winkel zou gebeuren.

  • Hoe retourneer ik een product?

    Een retour stuur je naar ons magazijn. Zorg ervoor dat de envelop of het pakket voldoende gefrankeerd is en zorg ervoor dat het duidelijk is wie de afzender is. Voeg daarnaast het retourformulier toe aan je retourzending

    Voeg de pakbon of factuur toe en verpak het product zo dat we het in nette staat ontvangen. Je bent zelf verantwoordelijk dat wij je retour in goede orde ontvangen. Wil je er zeker van zijn dat wij je bestelling retour krijgen dan kun je er ook voor kiezen om het als (brievenbus)pakket te verzenden zodat je retour altijd te traceren is via de tracktrace code die je ontvangt van de vervoerder.

    Een retour dient aan onze voorwaarden te voldoen, zo mag de verpakking en het product niet beschadigd zijn. Uiteraard is dit niet van toepassing als het een garantie kwestie betreft, hierbij verzoeken we je eerst even contact met ons op te nemen per e-mail of telefoon.

    Je retour kun je sturen naar:

    MobileMango.nl
    Parallelweg 9
    7141DL GROENLO
    Nederland

    Let op: voor defecten geldt een andere procedure: neem contact op met onze klantenservice wanneer je een defect artikel (garantie) hebt.

  • Kan ik een bestelling ook ruilen?

    Uiteraard mag je een product ruilen. Je retourneert je originele bestelling waarna je bij ontvangst van ons het aankoopbedrag terugontvangt.

    Het product waarnaar je wenst te ruilen bestel je zelf in onze winkel, we beschouwen deze dan als een nieuwe bestelling. Je kunt uiteraard ook wachten met het plaatsen van de nieuwe bestelling totdat je het aankoopbedrag hebt ontvangen.

  • Hoe snel ontvang ik mijn geld terug?

    Wij vergoeden het volledige bedrag dat je aan ons hebt betaald voor het ontvangen van uw bestelling inclusief de eventuele leveringskosten die wij in rekening hebben gebracht.

    Dit doen we snel maar zeker binnen 14 dagen na de dag waarop de retour is gemeld. Uiteraard wachten we wel met deze terugbetaling tot dat het product bij ons retour is of dat bewezen is dat deze is geretourneerd. De terugbetaling wordt gedaan met hetzelfde betaalmiddels als waarmee wij zijn betaald tenzij dit niet mogelijk is. In dat geval bespreken we een andere methode, in alle gevallen is de terugbetaling kosteloos voor de consument.

  • Ik heb mijn bestelling ontvangen maar een van de producten is defect, wat nu?

    Helaas gaat er tijdens het posttraject wel eens wat fout, een poststuk komt klem te zitten en de inhoud gaat kapot. Ook kan er natuurlijk sprake zijn van een productiefout.

    Indien je een bestelling ontvangt waarvan een product een gebrek vertoont verzoeken we je direct contact met ons op te nemen per telefoon of per email. Wij zorgen uiteraard voor een passende oplossing.
    We proberen door middel van de juiste verpakkingen schades tijdens transport zo veel mogelijk te voorkomen.

  • Waar stuur ik mijn retour naartoe?

    Stuur je retour naar het volgende adres en vergeet niet om je naam en bestelnummer duidelijk te vermelden zodat we weten van wie de retour afkomt. Voeg daarnaast het retourformulier toe aan je retourzending

    MobileMango Afdeling Retouren
    Parallelweg 9
    7141DL GROENLO
    Nederland

    Voor garanties en defecten hebben wij een andere procedure, neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

Vragen over je gegevens

  • Wat doen jullie met mijn gegevens?

    We gebruiken de gegevens om te zorgen dat de factuur klopt en dat de bestelling op het juiste adres bezorgd wordt. Wanneer er vragen over of problemen met je bestelling zijn zullen we contact met je opnemen middels het opgegeven telefoonnummer of e-mailadres.

    Indien je je aanmeldt voor de nieuwsbrief gebruiken we je e-mailadres om je op de hoogte te houden van de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen.

    Verder bewaren we de factuur met jouw gegevens erop voor onze administratie (wettelijk verplicht). Wij verkopen of verstrekken geen gegevens aan derden.

  • Wat is jullie klachtenafhandeling?

    Wij doen er alles aan om onze klanten tevreden te stellen met onze diensten en producten. Ben je onverhoopt toch niet tevreden en zit je met een klacht over ons aarzel dan niet om in contact met ons te treden. Wij nemen elke klacht serieus. Onze contactgegevens vind je rechtsboven aan deze pagina.

    Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar wij onze winkel Mobilemango.nl bij hebben aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).